Veelgestelde vragen

Hieronder vind je de veelgestelde vragen.
Staat jouw vraag hier niet tussen? Neem dan contact met ons op via het onderstaande contactformulier

Hoe kan ik jullie het beste bereiken?

Wij zijn bereikbaar via ons contactformulier of per mail via serviceconcepten@berghege.nl. Vergeet dan niet altijd het postcode en huisnummer van het schadeadres te vermelden zodat wij het juiste dossier kunnen vinden. Op werktijden zijn wij telefonisch bereikbaar via 0412-692808.

Ik kan jullie momenteel telefonisch niet bereiken, wat nu?

Door drukte kan het voorkomen dat wij telefonisch minder goed bereikbaar zijn en u langer in de wacht staat dan u van ons gewend bent. Veel antwoorden zijn te vinden op onze website. Ook kunt u ons bereiken via het contactformulier waar we zo snel mogelijk op zullen reageren. Mocht u ons toch telefonisch willen spreken verzoeken wij om het op een rustiger moment nogmaals te proberen.

Ik wil mijn woning laten verbouwen/aanpassen en zoek hiervoor een aannemer. Kunnen jullie hierin iets voor ons betekenen?

Wij werken graag voor onze vaste opdrachtgevers, hierop is onze personeelsbezetting aangepast. Dit betekent dat er niet altijd ruimte in de planning is voor dit soort werkzaamheden. Graag ontvangen wij de aanvraag via ons contactformulier. Wij zullen de aanvraag bekijken en indien mogelijk in behandeling nemen. Aan een opname/offerte zitten kosten verbonden die in rekening gebracht worden. 

Kan ik mijn schade rechtstreeks bij jullie melden?

Nee, dit is niet mogelijk. De schademelding dient bij de opstalverzekeraar of beheerder gemeld te worden. Vervolgens zullen wij hier een opdracht van ontvangen.

Ik heb mijn schade gemeld bij mijn verzekeraar/beheerder maar nog niks vernomen, wordt er nog contact met mij opgenomen?

Ja, wij streven ernaar om bij elke schademelding binnen 2 uur na ontvangst een afspraak met de bewoner te maken. In uitzonderlijke gevallen kan het zijn dat het wat langer duurt voor er contact opgenomen wordt. 

Ik heb een zeer urgente schade, hoe snel kunnen jullie hier zijn?

Als de melding bij de verzekeraar/beheerder wordt gemeld kan de schade als spoed aangemerkt worden. In dit geval hebben wij een 24/7 servicedienst die zo snel mogelijk langs komt om de eerste maatregelen te treffen om verdere schade te voorkomen.

Kan ik ook een afspraak maken voor buiten werktijd?

Nee dit is helaas niet mogelijk. Wij plannen de afspraken altijd op werkdagen tussen 8:00 en 16:00 in. Alleen voor echte spoedgevallen hebben we een 24 uurs dienst.

Welke maatregelen nemen jullie tegen Corona?

Uiteraard werken wij volledig via de richtlijnen van het RIVM. Wij schudden geen handen, volgen een hygiëneprotocol en houden 1,5 meter afstand. Wij verwachten dat de klant dit ook doet. Onze medewerkers hebben coronabordjes bij zich die ze kunnen neerzetten om u als klant hieraan te helpen herinneren.

Ik of één van mijn huisgenoten heeft klachten als verkoudheid, niezen, hoesten of koorts. Kan de afspraak doorgaan?

Nee. Om de veiligheid van onze medewerkers te garanderen komen wij bij zulke klachten niet langs. Graag maken wij met u een afspraak om op het moment dat de klachten weg zijn langs te komen. Bij zulke klachten kan de afspraak afgezegd worden via ons contactformulier of telefonisch 0412-692808.

Ik heb een afspraak met jullie staan, maar deze kan helaas niet doorgaan. Hoe maak ik een nieuwe afspraak?

Dit is geen probleem, graag maken wij een passende nieuwe afspraak. Dit kan door ons een bericht te sturen of te bellen onder werktijd op 0412-692808.

Wat komen jullie doen tijdens het eerste bezoek?

Het eerste bezoek wordt bij ons een opname genoemd. Onze opnamespecialist komt langs om het schadebeeld in kaart te brengen. Aangezien hij een volledig uitgeruste service bus bij zich heeft kunnen we indien van toepassing een noodvoorziening treffen en in sommige gevallen meteen het herstel uitvoeren. 

Moet ik nadat ik de schade gemeld heb zelf nog contact opnemen met de verzekeraar/beheerder?

Nee dit hoeft niet, wij geven de verzekeraar/beheerder de nodige terugkoppelingen en bespreken wat er uiteindelijk uitgevoerd mag worden. Vervolgens zullen wij of de verzekeraar/beheerder u op de hoogte stellen van het vervolg. 

Krijg ik een terugkoppeling van de opname die bij mij is uitgevoerd?

Standaard krijgt u hier geen terugkoppeling van, op verzoek kunnen wij de werkbon met daarop onze bevindingen en foto’s doorsturen. Een verzoek kan ingediend worden via ons contactformulier.

Wie betaald de kosten als jullie langskomen?

Indien wij ingeschakeld zijn door de verzekeraar/beheerder zullen wij de kosten altijd bij onze opdrachtgever indienen. Tenzij duidelijk door ons met u anders is besproken. Wel kan het zijn dat de verzekeraar achteraf een eigen risico bij u in rekening brengt. Dit kan teruggevonden worden in de polisvoorwaarden.

Er staat een afspraak voor vandaag maar de servicemonteur is er niet op de aangegeven tijd, kan ik hem nog verwachten?

Ja, als er een afspraak gemaakt is voor vandaag zullen we ook vandaag langskomen. Met het inplannen wordt er altijd een tijdindicatie doorgegeven waarop wij verwachten op locatie te kunnen zijn. Door omstandigheden zoals het verkeer, ziekte of andere onvoorziene omstandigheden kan het helaas voorkomen dat wij niet binnen de aangegeven tijd aanwezig zijn.

Voeren jullie alle werkzaamheden zelf uit?

Onze eigen servicemonteurs hebben veel verschillende kwaliteiten waarmee wij een groot deel van de werkzaamheden zelf uit kunnen voeren. Helaas kunnen we niet alles. Voor sommige klussen vragen wij hulp aan onze specialisten. Dit zijn vaste betrouwbare onderaannemers waar wij al vele opdrachten succesvol mee uitgevoerd hebben. 

Hoe weet ik of de persoon die bij mij aan de deur staat betrouwbaar is?

Onze eigen servicemonteurs zijn duidelijk herkenbaar aan de Berghege bedrijfskleding en de wit/oranje Berghege werkbus, ook zullen zij hun visitekaartje afgeven. Wij en onze specialisten zullen altijd van te voren een afspraak met u maken. Onze specialisten geven aan de deur aan dat ze in opdracht van Berghege komen. Mocht u toch twijfelen kunt u altijd bellen, 0412-692808.

Kan ik de servicemonteur/opname specialist die bij mij is langsgekomen nogmaals spreken?

Onze collega’s op de buitendienst zijn de hele dag op pad en dus telefonisch minder goed bereikbaar. Onze schadebehandelaars hebben de inzage in de complete dossiers en kunnen u vaak verder helpen. Indien noodzakelijk zullen zij overleggen met de collega die bij u is geweest. 

 

Kan ik het specialistisch bedrijf dat jullie hebben ingeschakeld ook rechtstreeks benaderen?

Jazeker kan dit. Indien ze al bij u langs geweest zijn heeft u misschien een visitekaartje met de contactgegevens. Anders kunt u vrij eenvoudig het telefoonnummer opzoeken door de naam van het bedrijf op te zoeken op Internet. Zij zijn altijd van te voren door ons op de hoogte gesteld welke werkzaamheden uitgevoerd moeten worden.

Wat gaan jullie precies uitvoeren bij mij?

Wij zullen de schade gaan herstellen zoals tijdens de opname is besproken. Over het algemeen geld dat wij proberen alles zo goed mogelijk in oorspronkelijke staat terug te brengen. Dit alles in overleg met de klant en volgens de richtlijnen van de verzekeraar/beheerder. 

 

STAAT JOUW VRAAG HIER NIET TUSSEN? NEEM CONTACT MET ONS OP!

Volg ons op:

Om deze website goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Bekijk ons cookiebeleid. Instellingen Direct Accepteren